Klubbad säl

Efter ett morgonmöte för att diskutera mitt återinträde som arbetsför filur samt en spontantripp till jobbet med min chef och efterföljande tunnelbanefärd hem ligger jag nu som en klubbad säl på soffan. Som om någon dränerat mig på all energi. Inte helt oväntat men samtidigt lite läskigt. Och i eftermiddag väntar luciafirande på förskolan. Förhoppningsvis slipper barnen se ut som skrämda rådjur i starkt strålkastarljus som förra året då fotoblixtarna avlöste varandra i det nedsläckta rummet. Stackars barn! I år blir det fotografering utan blixt eller inte alls. Jag gissar mig till att jag kommer somna tidigt ikväll. Skulle gärna lägga mig för natten redan nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0