Ur led är tiden

Jag har inte många tider att passa under veckorna. Hämtningar dagligen klockan fyra samt träff med terapeuten en gång i veckan. Sen har jag återbesök till läkaren var tredje eller fjärde vecka. Ändå lyckas jag på något sätt blanda ihop tiderna så att ingenting stämmer. Idag kom jag till läkarmottagningen klockan tio i elva, i god tid. Kvinnan i receptionen tittar på mig och säger att jag skulle varit där en timme tidigare. Jag fattar inte hur jag kan vara så korkad att jag inte prickar in rätt tid. Nu löste det sig till det bästa ändå eftersom min läkare hade ett inställt möte den tid jag trodde att jag skulle vara där. Men för en som är väldigt noga med att passa tider känns det pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0