Skräpmusik på repeat

När jag är väldigt sjuk - ligger med hög feber och influensa, har magsjuka, migrän, är vansinnigt bakfull eller liknande - hör jag av någon outgrundlig anledning alltid musik. Och det är alltid låtar jag ogillar starkt. På repeat! Det kan vara någon barnvisa som jag irriterar mig på, en slagdänga som jag fullkomligt hatar eller nån gammal visa från nån dålig buskis. Gång på gång hör jag denna låt och det får mig alltid att må sämre. När jag mådde som allra sämst i slutet av sommaren var det likadant. Tack och lov var det inte varje minut av varje dag. Då hade jag nog självdött. Men tillräckligt ofta för att det skulle vara otroligt störande. Och jag har alltid tänkt att jag helt enkelt är knasig på nåt sätt. Så sitter jag och tittar på Efter tio nu på förmiddagen. Malou intervjuar sångerskan Mia Lindgren som berättar om att komma tillbaka efter en hjärnblödning. Hon berättar att hon när hon mådde som sämst hörde en låt gång på gång - "Ska vi plocka körsbär i min trädgård". På repeat. Och så känner jag mig plötsligt lite mer normal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0