Things to do on a rainy day

En ledig onsdag och ett stycke sjukt barn. Feber och förkyld. Jag hade hoppats på vattkoppor men det kommer väl först nästa vecka. Men jag ska inte klaga. Det var länge sen vi vab'ade nu.

Så vad gör man en dag som denna? När playdough känns trist, måla är jättejättetråkigt, TV'n visar skit, pärlplattor är för jobbigt för av febern ostadiga händer och barnet är för sjukt (enligt egen utsago) för att leka någon som helst lek på sitt rum? Jo, man plockar fram ett inte alltför väl använt smyckesskrin och låter barnet gå loss!

Mina gamla ringar (använder bara vigselringen numera), örhängen, halsband, armband och en och annan gammal klocka duger finfint till att dekorera ett febersjukt barn. Hon har redan roat sig i en halvtimma. Smyckat både henne och mig. Så, vad ska man göra resten av dagen?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0