Nej, jag behöver inte se din legitimation.

Jag har funderat på en sak de senaste gångerna jag flugit inrikes. Man behöver inte längre visa id-kort. Inte vid incheckningsdisken, inte vid säkerhetskontrollen och inte vid gaten. Jag behövde varken legitimera mig själv eller dottern, trots att jag börjat plocka fram mitt körkort.

Det jag tycker är olustigt med det hela är att det inte alls behöver vara den person som står på biljetten som går ombord på flygplanet. Och jag behöver nödvändigtvis inte ta med mig det barn vars namn står på biljetten heller. Jag skulle kunna boka en biljett i mitt och dotterns namn och sedan låta någon annan resa på våra biljetter. Inte för att jag har någon anledning att göra det men tanken på att det går är mindre angenäm. Jag är helt enkelt inte särskilt road av tanken att någon obehörig skulle kunna resa iväg med mitt barn utan att det upptäcks. Men det verkar inte vara så noga med den saken längre.

Kommentarer
Postat av: Kliaroch sticks

Lite läskigt faktiskt..Det blir ju alldeles för lätt att röva bort barn bara sådär.

2012-02-07 @ 07:55:00
URL: http://kliarochsticks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0