Wrapped around the finger

Jag känner nog ingen som är så otroligt svag för sina barnbarn som min far. De har honom virade runt sina små fingrar. Han skulle göra vad som helst för dem. Och det är otroligt fint att se. Han är överhuvud taget lite väl mån om andra och skulle må bra att tänka lite mer på sig själv. Men just när det gäller barnbarnen tycker jag att det är väldigt rörande.

När vi var uppe i norrland nu senast tog vi en promenad ute i snön innan vi skulle åkta till flygplatsen - dottern, jag och min far. Dottern stod i snön, satte sig på knä och stannade sedan upp mitt i en rörelse. Jag frågade vad som var fel och hon svarade att det var jättejättekallt och att hon inte ville göra en snöängel. Min far skämtade om att han kanske skulle göra en istället och dottern sken upp som en sol. Då hade han inte hjärta att avstå trots annalkande förkylning och en väldans massa minusgrader. Sagt och gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0