Min nya tunnelbanehobby!

Jag fick plötsligt inspiration när jag läste ett inlägg på en ovanligt rolig mammablogg som jag trillade in på härom dagen. Inlägget handlade om knipövningar och de hade länkat till Tenas hemsida. Jag är inte dummare än att jag klickar på länken. Där kan man vinna en spa-resa och det tyckte jag lät bra. Väl där läste jag runt och fastnade bland tips och trix om knipövningar.

Jag kan villigt erkänna att jag är rackarns dålig på att komma ihåg att träna bäckenbottenmuskulaturen. Kanske mest för att jag inte har några större bekymmer egentligen. Ja, så länge jag inte hoppar studsmatta då. Jag gjorde det i lekparken härom dagen och insåg att jag nog inte skulle må särskilt dåligt av att ta tag i de där knipövningarna igen. Jag fick känslan av att både livmoder och äggstockar tänkte titta ut.

Så jag fick en idé. Varje gång jag åker tunnelbana - alltså ungefär 10-15 gånger i veckan - ska jag ägna fem minuter åt knipövningar. Tydligen ska man hålla på i 6 månader för att få riktigt starka muskler. Sen ska jag hoppa studsmatta varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0