Piggt barn - trött mamma

Jag är ingen vän av tidig uppstigning. Nu har vi förvisso en sådan tur att det är sällan som dottern vaknar riktigt tidigt på morgonen. Däremot kan hon sova som en kratta om nätterna. Men imorse gjorde hon klart för mig att det var dags att lämna sängen redan 05:35. Det kändes som att jag gick i sömnen när jag blandade en flaska välling, bytte blöjan och plockade fram paddan. Sen somnade jag på soffan bredvid barnet medan hon utforskade sina favoriter på youtube.

Snart blev jag väckt av någon som ryckte mig i armen och med bestämd stämma meddelade att jag måste följa med till hennes rum. Jag flyttade mig från soffan in till hennes säng och deltog i nattning av gosedjuren. Jag slumrade lite till. Med betoning på lite. Strax vaknade jag av att hon stod framför mig med en luciakrona på huvudet och bad mig sjunga luciasången. Hon hade nog hunnit säga det några gånger innan jag vaknade för hon lät väldigt irriterad. Sömndrucken började jag sjunga sankta lucia. Hon såg nöjd ut och log mot mig. Jag försökte sluta efter första versen men efter en sträng blick fick jag snällt sjunga vidare. Där nånstans insåg jag att loppet var kört och fick lov att vakna på riktigt.


Kommentarer
Postat av: kliarochsticks

Hahaha just sådär peppad som jag känner mig vid 3 på natten när jag uppmanas att sjunga godnattvisor..Fast det gör jag inte den tiden, så vi brukar bli lite ovänner om det.

2012-01-28 @ 11:24:45
URL: http://kliarochsticks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0